Ghid cumparare bicicleta


#1

In primul rand vom alege bicicleta in functie de locul unde dorim sa o folosim.
Nu luati de exemplu MTB ca asa e la moda, sau ca sunt borduri multe pt mersul in oras

Daca ne uitam dupa o bicicleta noua, trebuie sa luam in considerare raportul calitate/pret

Sa luam de exemplu bicicleta TRIBAN 520 cursiera dotata cu full SORA la 2700 lei.

Daca cautati alt brand mai cunoscut, in 2700lei la cursiera in cel mai bun caz gasiti un model dotat macar cu minimul CLARIS adica gama cea mai low

Foarte multe modele unde platesti marca vin cu 7viteze pe spate adica butuc pe filet

Aceiasi problema si la MTB

Ce se poate intampla dupa ce achizitionezi o bicicleta mai slab dotata dar de brand cunoscut?

Pai foarte simplu, posibil sa inceapa sa nu va placa cum merge, cum poate schimba in anumite situatii vitezele etc si sa doriti upgrade.
Veti constatata ca va costa o gramada de bani cele mai banale upgradeuri.

Valabil pt absolut orice model de bicicleta.

Sa vorbim un pic si despre bicicletele second.

In primul rand la achizitionarea unei biciclete second se verifica cadrul si furca
1-sa nu aibe fisuri
2-sa nu aibe lovituri
3-cuvetele sa nu aibe joc

Micile zgarieturi normale sunt inevitabile.

Apoi se verifica transmisia, pinioane, lant, angrenaj, manete.

Iata in acest filmulet un lant care aparent pare ok totusi este sau are un inceput de uzura

Ce inseamna lant uzat, inseamna uzura mai rapida a pinioanelor si a foilor.

Un lant schimbat la timp salveaza bani bagati in pinioane in cel mai bun caz.

Rotile se verifica vizual sa nu fie lovite si apoi se verifica daca se invart usor, daca agata, daca au joc si nu in ultimul rand se verifica suprafata de franare daca este pe janta.

Suprafata de franare trebuie sa fie cat mai dreapta, cu cat este mai in interior, acolada cu atata este tocita janta si va necesita schimbare.

Cauciucurile, daca la MTB e usor pt toata lumea de vazut daca mai exista sau nu crampoanele, la anvelopele de sosea verificarea se face ca sa zic asa un pic diferit

In primul rand daca vedeti o bicicleta de sosea cu anvelopele moi, este un semnal ca vanzatorul a scos un pic de aer sa nu se vada uzura,

Ele trebuiesc bine umflate iar suprafata de rulare trebuie sa fie rotunda, daca suprafata de rulare a unui cauciuc de sosea este neteda/dreapra chiar daca acel cauciuc nu are fisuri acel cauciuc este uzat.

Sa vedem ce inseamna aceste uzuri,
O cuveta cu joc poate insemna un cadru cu probleme, sau poate proprietarul a fost numai neglijent si cuveta necesita numai reglaj, dar daca s-a mers asa cu joc cadrul e posibil sa fie compromis.

Sa vorbim si un pic despre frane.

I-am vazut pe multi in diferite ocazi spunand ca franele pe disc sunt mai bune, sau ca franele hidaulice sunt mai bune.
TOTAL FALS

O frana buna pe janta cu saboti de calitate este net superioara unei frane hidraulice zoom sau aloha

Sau nu se poate compara frana pe disc mecanica BB7 cu la fel celebrele nonameuri aloha hidaulice sau mai stiu eu ce alte frane facute pe vapor.

Inca ceva, nu cumparati biciclete la care proprietarul a facut downgrade la piese.

In general 99% dintre cei care au bicicleta vor face intotdeauna upgrade niciodata nu vor schimba o piesa cu ceva inferior fata de versiunea stock.

Daca aveti intrebari si stiu sa va raspund, va raspund cu drag.


#2

Va salut, scuze daca nu trebuia sa raspund aici dar nu am gasit in alta parte pe forum un loc mai potrivit pentru a va spune problema mea…Anul trecut mi am achizitionat din Suedia 2 biciclete de asfalt Semicursiera sau Cursiera…habar n am ce sunt cele doua biciclete, ideea e ca am vrut sa schimb cablul de la schimbatorul din spate si cand l am bagat acolo nu a mai mers… cred ca l am mancat copt si pe asta​:joy::joy::joy: Ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi pentru un schimbator nou si 2 manete din care schimb viteza? Scuze inca o data daca nu trebuia sa scriu aici…


#3

Ce biciclete, ce manete ?


#4

Va pod da o poza undeva ca habar n am… stiu ca una e mirida si cea cu problema aceea este Velocity , daca va pot da o poza ,unde o pun sau cum procedez? Mulțumesc !


#5

O poti urca pe imgur.com si de acolo copiezi link-ul si il pui direct aici. Link-ul se termina in .jpg.


#6

I am facut niste poze,dar va dau si site ul unde sunt afisate specificatiile ei…
Poze Bicicleta: https://imgur.com/a/iCWU00l
Site Bicicleta : http://whitebikes.com/bikes/17-velo-city-the-commuter/
Vreau sa i cumpar un schimbator pe spate si 2 manete, daca manetele nu mai sunt bune,schimbatorul pe care il are acum este ok?


#7

App : @Eduard_dutu asa trebuie sa pui Link-urile de la poze cu “jpg” :

Am facut-o eu in locul tau sa fie mai usor se vedeti pozele :





Si vezi aici : http://www.bikexpert.ro/cablu-schimbator-shimano-optislik-1-2x2100mm cablu de schimbat .


#8

Mersii multt, un schimbator okk imi poti recomanda?


#9

Vezi aici : http://www.bikexpert.ro/produse/detalii-categorie?cid=-1&q=schimbator+shimano&page=2 de care vrei tu @Eduard_dutu si dupa bugetul care il ai disponibil tu. App: Oricum toate sunt “SHIMANO” si sunt de calitate.


#10

Cablu găsești cu 5-6 lei de la jagwire de calitate.

Zi mai clar ce anume nu merge, bine am bănuiala că te-ai apucat de schimbay cablu și l-ai montat aiurea din ce vad in poza.

E îmbârligat la șurubul de la schimbător.

Si evident necesita și reglaj că nu mai schimba cum trebuie

Asa e?


#12

Mergi la un service cel mai bine.

E clar că dacă la schimbarea unui cablu nu te descurci la înlocuit maneta și reglaje nici atata.

Nici nu explici bine.
Cum ai băgat cablul de s-a înțepenit? Numai dacă îl bagi forțat dar forțat nu intra.


#14

Am rezolvat de atunci m-am dus am luat un cablu de la primul magazin pe care l-am gasit si l am pus,cel pe care l am cumparat de pe net era mai gros decat cel pe care l-am pus si merge,din greseli invatam !


#15

Multumim frumos pentru efortul depus!!! Magnific :smiley: